Когато си взимаме робот за почистване на прозорци, трябва да имаме предвид, че за да е възможно най-ефективен уредът, ще се наложи да му помогнем. Квадратните модели например, като Hobot S6 pro , Hobot 2S, Hobot 298 се придвижват по стъклото с гумени ремъци, които естествено се замърсяват, и ако не ги почистваме след всяко пускане, те самите ще оставят следи и ще цапат прозореца. В следващите редове ще изброим най-честите оплаквания от роботите, които обикновено са свързани с поддръжката на уреда:
- Гумените ремъци оставят следи по стъклото. Да, по гумата се натрупват мръсотии и трябва да ги почистим, което става по следния начин: обръщате робота, така че кърпата му да сочи към тавана, а роботът да е в напълно хоризонтално положение. Пускаме on/off бутона му, който при тази позиция на робота ще задвижи единствено валяците и няма да активира вакуума. След което почистваме с мокра кърпа обратно на посоката на движението.
- Роботът размазва мръсотията. От външната страна на прозорците обикновено се натрупва много прахоляк, затова препоръчваме първото минаване на робота да бъде в сух режим. По този начин ще премахнете грубата мръсотия и рискът да размажете прах по стъклото значително намалява. След като минете прозорците на сух режим, сменете кърпите и навлажнете новите кърпи преди да пуснете робота отново по стъклото. По този начин почистването ще е значително по-ефективно.
- По прозореца остават следи след почистването. Независимо, че повечето роботи за почистване на прозорци имат пръскачки, истината е, че от външната страна на стъклото мокренето съвсем не е достатъчно. Особено при топло или ветровито време. Затова навлажнете кърпата. При елипсовидните модели като Hobot R3 , Hobot 388 , Hobot 368 можете да намокрите долния парцал, така че горният да забърше намокреното от долния.