Често срещани проблеми при експлоатацията роботите прахосмукачки

Купихме си робот прахосмукачка, чисти прекрасно, всички сме възхитени, но… Но, по някое време започват проблемите.
Дори и roomba 966roomba 980 на iRobot да имате или примерно Neato D5, които се смятат за двете марки върха на сладоледа ще дадат проблеми. Рано или късно.
Затова по-добре превенция, отколкото проблеми, сервиз, нерви..
Интересно, че едни и същи проблеми може да се срещнат в различни марки. Забелязваме при употребата както на горе цитираните марки, така също и при iLife, Mamibot, Proscenic, LG следните казуси:
  1. Традиционното тракане на четките… Това тракане почти винаги спира след като ги почистите в единия и другия край, там където имат контакт с робота. Но тракането може и да продължи ако има разтопена или деформирана пластмаса от прекалено дълга употреба с непочистени четки и лагерчетата им.
  2. Свирене. Свиренето изисква малко по-задълбочена профилактика. На електромотора на вакуума, както и перката му, също на електромотора на четките, както и зъбчатките им. А именно почистване и смазка, това би трябвало да отстрани проблема. Освен ако няма вече нещо деформирано. Също така е добре да смените филтъра след профилактика на вакуумния мотор.
  3. според марката, примерно на iRobot не забавят ход при срещане на физическо препятствие. Изисква се почистване на датчиците на бронята, които се намират под нея.
  4. според модела, iLife примерно, може да падне от стълбите, макар че всички марки имат датчици за стълби и др. Трябва добре да се почистят датчиците са зацапани и реално индикират, че роботът не среща стълби
  5. при моделите за мокро почистване като Braava 390 моповете пускат много вода, дозаторчето е за смяна
  6. хибридни модели роботи прахосмукачки за комбинирано сухо и мокро почистване като Hobot не пръскат достатъчно вода, сменете дюзите, има резервни в комплекта ви

36 thoughts on “Често срещани проблеми при експлоатацията роботите прахосмукачки

  1. Над закона says:

    Здравейте имам прахосмукачка iRobot Combo! От известно време мокрото почистчане отказа! Идеи как мога да я оправя! От обслужване на клиенти ми казаха че трябва да представя касов бон и гаранционна карта,за да могат да извършат ремонта тъй като и остават само 4 месеца гаранция,но проблемът е че не мога да намеря касовия бон!Моля помагайте рестартиран е робота няколко пъти и не иска да пуска вода!

  2. Жана Богданова says:

    Здравейте,
    Имам irobot 866, който върти в кръг и дава грешка 5, която видях, че е свързана с колелата. В тази връзка ми е и въпросът- как се почистват те?

  3. Ваня Кръстева says:

    Здравейте,
    Моля за съвет.Мамибота ми е на 6 месеца,като от 1 месец спря да пуска вода при миене.Работи 3 часа примерно,но контейнера си седи пълен и не мие.Каква може да е причината?
    Той е в гаранция,но го купих от една / оказа се впоследствие/ супер некоректна фирма.Не мога с тях изобщо да се разправям.
    Ако някой има идея да пише.

    • Олга Китанова says:

      I Robot i7+ на 2 год и 8 мес., с изтекла гаранция. Даде грешка 34. От сервиза не могат да го ремонтират. Ако някой се интересува за части моля да пише.

  4. Красимира Хронева says:

    Здравейте,имам ilife7pro при зареждане изписква 2 пъти и светва червено. Повтаря докато не го изключа. Сменихме батерията,но проблема остана. Почистваме регулярно робота. На какво може да се дължи?

    • Христина Илчова says:

      Имам робот Хиоми но сега не иска да тръгне пише че има вътрешна грешка Преастоновит пълос Какво означава това

  5. Галина says:

    Добре ли е след като почисти и се зареди,да се изключи от копчето.Ако ще се ползва след седмица.Проблем ли ще е за прахосмукачката?

  6. Вивиан says:

    Здравейте,
    имам робот Dreame robot vacuume D9 и не иска да се свърже с рутера, постоянно ми изписва на тела, че е офлайн… Нямам принципно проблем с интернета, нито ми прекъсва. Така не мога да му задавам никакви функции през телефона, само от копчето го пускам … :(((

  7. Надежда Райнова says:

    Здравейте, имаме Ilife 7pro ,докато почиствала завъртяла на четката си малко шнурче и спряла. Отстраних шнура, но прахосмукачкта не работи. Опитва да се задвижи, но само леко се завърта и издава звук, сякаш е изгубила мощност.

  8. Красимира says:

    Здравейте! Имам робот Roomba 886, днес го пускам за първи път и изписва грешка 6. Почистих сензорите, смених мястото, рестартирах, но не тръгва и все тази грешка 6 е проблема! Моля за съвет, какво да правя? Благодаря!

    • Галина says:

      Добре ли е след като почисти и се зареди,да се изключи от копчето.Ако ще се ползва след седмица.Проблем ли ще е за прахосмукачката?

    • Емилия Ангелова-Чолакова says:

      Здравейте. Мамибота ми свети в червени и отказва да чисти. На приложението виждам ,че е заредено на 99%.

  9. Стелена says:

    Здравейте!
    Имам проблем с робота: при стартиране на робота въртящата четка не се върти!!!
    Какво да направя?

    • Христина Илчова says:

      Имам робот Хиоми но сега не иска да тръгне пише че има вътрешна грешка Преастоновит пълос Какво означава това

  10. Кристина says:

    Здравейте! Имам roomba 605. Изведнъж спря да работи, натискам копчето и не тръгва. Свети всичко, но не изписва да има грешка, просто не тръгва.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.